ALA GÖZLERİNİ SEVDİĞİM DİLBER - 16


Ala gözlerini sevdiğim dilber,
Kokuya benzettim güller içinde.
İnceciktir belin, hilâldir kaşın,
Selviye benzettim dallar içinde.

Benim dostum gelişinden bellidir,
Ak elleri deste deste güllüdür.
Güzel seven yiğitler de bellidir,
Melil, mahzun gezer eller içinde.

Karşımızdan geçen acep yâr m'ola?
Benim gibi yaralanmış zar m'ola?
Benim sevdiceğim güzel var m'ola?
Hakk'ın yarattığı kullar içinde.

Karac'oğlan der ki: Biz de varalım,
Kelbler rakip olmuş, biz de görelim.
Halın hatırını onun soralım,
Götürüp giderler sallar içinde.

Karacaoğlan

1 yorum:

osman dedi ki...

bir asiga yakisir sozler.guz gelince dokulur gazeller.asigin halinden anlar guzeller.iste karacoglan da boyle bir asikti butun siirlerini seve seve okuyorum


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı