ALA GÖZLERİNİ SEVDİĞİM DİLBER - 25


Ala gözlerini sevdiğim dilber,
Söyle güzellerin mahı isen de.
İndirirler seni yüksek havadan,
Gözleri dumanlı kuğu isen de.

Oğlan senin bu sözüne küserim,
Alırım zülfün teline asarım.
Küffar kalesinde ben de hisarım,
Gelemem üstüne Ali isen de.

Gürzünen vurur, kız kalen yıkarım,
Yıkarım da kemiklerin sökerim.
Üstüne de yüksek köprü kurarım,
Geçerim Tuna'nın seli isen de.

Oğlan, seni babam duyar öldürür,
Beğden evvel padişaha bildirir.
En sonunda yapracağın soldurur,
Mevlâ'nın sevgili kulu isen de.

Binerim atıma ben de aşarım,
Aşarım da karlı dağlar eşerim.
Ahtım olsun, seni alır, boşarım,
On iki padişah kızı isen de.

Oğlan, seni çaldırmışım kaleme,
Dayanamam firkatime, belama.
Rüsvay etme beni halka, âleme,
Sarılalım oğlan deli isen de.

Karac'oğlan der ki: Nasıl beğ imiş?
Üst yanımız karlı karlı dağ imiş.
Yokladım öteni, öten yoğ imiş,
Kız alamam seni, hörü isen de.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı