ALINCA VATANIM GELİNCE YURDUM


Alınca vatanım gelince yurdum,
Vardım da vatanı Bursa'da buldum.
Güzeli çok diye eğlendim kaldım,
Gülü burcu burcu kokar Bursa'nın.

Hak nazar eylesin Pınarbaşı'na,
Nurlar yağar toprağına, taşına.
Ulu camilerde kandil başına,
Mumu altın fener yanar Bursa'nın.

Yavru şahin sarp kayada oturur,
Gelene gidene sohbet yetirir.
Cenneti aladan çiçek getirir,
Bağlarında bülbül öter Bursa'nın.

Yavru şahin sarp kayada solakta,
Altın küpe mendüş döğer kulakta.
Yerde insanoğlu, gökte melekte,
Yedi benli güzeli var Bursa'nın.

Bağına da Karac'oğlan bağına,
Seyir ettim kız göğsünün ağına.
Arkasını vermiş Keşişdağı'na,
Ağustosta karı yağar Bursa'nın.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı