BEN BİR BEZİRGANIM SEN DE BİR YESİR


Ben bir bezirganım sen de bir yesir,
Bahanı ödemez Hind ile Mısır.
Verdim yedi bini, kaldı mı kusur?
Bahaya kalanı daha ne dilber?

Güzelim, kimin aşkına alıksın?
Şurda bir kötüyü dost mu sanıksın?
Hind ile Yemen'den kumaş geliksin,
Söyle kumaşına baha ne dilber?

Kula münasip mi ki bu şah harcı?
Bir saray yapılmış, altından burcu.
Bir Leyla, bir Mecnun, biri de Gürcü,
Bir de sen gelmişsin cihana dilber.

Karac'oğlan, dost bağına girmedim,
El uzatıp gonca gülün dermedim.
Çok gördüm de senin gibi görmedim,
Bulmadım hüsnüne bahane dilber.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı