BİR GÜZELE SELÂM VERDİM


Bir güzele selâm verdim,
Selâm almaz, gülüp durur.
Dedim: "Yavrum, sarılalım!"
"Sen bilirsin!" deyip durur.

Evlerinin önü harman,
Padişahtan gelir ferman.
Al yanağın derde derman,
"Em efendim!" deyip durur.

İbrişim kuşak belinde,
Cevahir kalem elinde,
Süzülmüş bade dilinde,
"İç efendim!" deyip durur.

İbrişim kuşak kuşanır,
Saçağı yere döşenir,
Uçkur çözmeye üşenir,
"Çöz efendim!" deyip durur.

Karac'oğlan der: Varalım,
Halın, hatırın soralım.
Dedim: "Dilber sarılalım!"
"Sen bilirsin!" deyip durur.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı