EVVEL BEN DE YÜCELERDE GEZERDİM


Evvel ben de yücelerde gezerdim,
Şimdi enginlerde akan ben oldum.
Süren sürdü o yavrunun sefasın,
Kahrını, cefasın çeken ben oldum.

Yüce dağda bir bölücek kar idim,
Garbi değdi, erim erim eridim.
Evvel muhabbetli yârim ileydim,
Şimdi köşelerde bakan ben oldum.

Dolaştırdın beni Urum'u, Şam'ı,
Bilmez o cahiller, terk eder seni.
Evvel gül dalında beklerdin beni,
Şimdi hardal gibi kokan ben oldum.

Karac'oğlan der ki: Oldu bu işler,
Oturmuş sevdiğim hasbâle başlar.
Bir konak yaptırdım kavim kardaşlar,
Çekip ilk direğin yıkan ben oldum.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı