GÖNÜL KUŞU KALKTI UÇTU HAVAYA


Gönül kuşu kalktı, uçtu havaya,
İn gönül dedim de indiremedim.
Aşıp aşıp gider karlı dağlara,
Dön gönül dedim de döndüremedim.

Hüma kuşu gibi yüksek uçarsın,
Pervaz vurup Tercüman'ı geçersin.
Bin bir türlü dala konup göçersin,
Gönül sana mekân bulduramadım.

Âleme sultansın, vezirsin kendin,
Aç dedim, açmadın ak göğsün bendin.
Yad illere gönül verdin de döndün,
Gönül sana akıl erdiremedim.

Karac'oğlan der ki: Nedir çare ya?
Cerrah n'eyler yürekteki yaraya?
Gönül düştü şimdi kaşı karaya,
Akar çeşmim yaşım dindiremedim.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı