GÜZEL DERLER BİR DİLBERE UĞRADIM


Güzel derler bir dilbere uğradım,
Siyah zülfü mah yüzüne gül gibi.
Boyu kısa ama, kendi münasip,
Uzar gider bir şıvgacık dal gibi.

Giydireyim yeşil ile, al ile,
Besleyeyim kaymak ile, bal ile.
Anan bana versin şunca mal ile,
Koklayayım bir tomurcuk gül gibi.

Kalem aldım kaşın, gözün çatmaya,
Hicap ettim adın sual etmeye.
Seni satan az bahaya satmaya,
Bakıp durur yüz altınlık mal gibi.

Hazere de Karac'oğlan, hazere,
Bir melhem yap, yarelerim tazele.
Bir saray yaptırdım şöyle güzele,
On halayık hizmet etsin kul gibi.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı